03-05-2015 - Pica d'Estats per Pinet
30-04-2015 - ANETO
02-05-2015

Sortim des de la boca Nord del tunel de Bielsa. Després d'uns 20 minuts ens calcem els esquís. El coll, a la dreta del cim no té neu i pugem per una pala directament fins a la carena envoltats per la boira. Seguim un caminet que flanqueja per la cara sud del cim, sense neu, fins que ens sembla que som mes o menys sota el cim. Deixem la motxilla i els esquis i remuntem recte amunt els 150 m. de desnivell que ens manquen. Seguim entre boira cada cop mes "pixanera" i visibilitat nul.la així que abandonem l'idea inicial de seguir fins al Marioules i baixar pel Puerto de Bielsa i tornem per on hem vingut.
La baixada amb neu humida però que es deixa dominar be. Comencem amb boira, pero la deixem enrera al perdre alçada i acabem amb un un divertit descens apurant per la dreta de la vall fins que la neu se'ns acaba. Pel que donava de si el dia, no ens podem queixar....

Sortim sense neu

El coll no te neu

Aprofitant la pujada per la pala

Caminet de la cara sud

Al cim

Iniciem la baixada amb boira

... i acabem amb bona visibilitat.